12/10-11 - Pressemeddelelse

300.000 fantastiske børn i Danmark bor ikke hos far og mor

De fleste forældre kan i Danmark år 2011 selv finde positive løsninger for far, mor og børn. Det er dejligt og sundt for vores børn. Vi oplever i hverdagen og i Foreningen fantastiske mødre og fantastiske fædre, og børn kan med fordel have bopæl hos far såvel som mor i hverdagen. Vi må no..

08/09-11 - Pressemeddelelse

Konkrete forslag til forbedring af Forældreansvarsloven

Foreningen Far til Støtte for Børn og Forældre udsendte den 4. september 2011 sin tryksag "Giv Forældreansvarsloven en ny start", der blandt andet indeholder foreningens konkrete forslag til forbedring af Forældreansvarsloven. Den kan hentes som pdf-fil på foreningen hjemmeside www.foreningenf..

05/09-11 - Pressemeddelelse

Foreningen Far udsender tryksag om Forældreansvarsloven

Giv Forældreansvarsloven en ny startForeningen Far til Støtte for Børn og Forældre har udgivet en tryksag om vores oplevelser og erfaringer i forhold til Forældreansvarsloven og praktiseringen af denne i Danmark.Tryksagen kan hentes på Foreningens hjemmeside www.foreningenfar.dk I anledning af..

25/08-11 - Pressemeddelelse

Forvirring i Statsforvaltningen Sjælland eller i pressen

Den samme medarbejder i Statsforvaltningen Sjælland, kontorchef i familiekontoret Hroar Kolmos, modsiger sig selv i udtalelser om antallet af familiesager efter forældreansvarsloven i 2007. Udtalelserne er alle fra 2010 eller 2011.Det viser Foreningen Fars arkiv med avisudklip.Sjællandske i Næst..

25/08-11 - Pressemeddelelse

Fortsat misinformation om Forældreansvarsloven

"Et stigende antal forældre kan ikke enes om at dele forældremyndigheden over deres børn." Det hævder Danmarks Radios hjemmeside den 25. august 2011.Tallene på Domstolsstyrelsens hjemmeside viser, at der nu er færre ægteskabs- og familiesager end før forældreansvarsloven.Se denne analyse: ..

18/08-11 - Pressemeddelelse

Forældretab rammer hårdt

Kristeligt Dagblad indeholder den 18. august 2011 en artiklel om at "Forældretab rammer skilsmissebørn ekstra hårdt".Børnerådets formand, Lisbeth Zornig Andersen, udtaler i artiklen: "I tilfælde, hvor den ene forælder dør eller bliver alvorligt syg, er det rigtigt vigtigt, at den anden foræ..

27/07-11 - Pressemeddelelse

Færre konflikter efter forældreansvarsloven

Foreningen Fars hjemmeside har i dag, den 27. juli 2011, denne nyhed. Gå til selve hjemmesiden http://foreningenfar.dk/nyheder/faerre-konflikter-efter-foraeldreansvarslovenfor at bruge links til sider med dokumentationDet er en vrangforestilling blandt nogle journalister, at forældreansvarsloven h..