10/09-13 - Pressemeddelelse

Vurderingskaos udløser gratis klagehjælp

Danske Sommerhusudlejere vil give gratis klagehjælp. Ejerne af de 230.000 danske sommerhuse rammes også af vurderingskaos, og det får interesse-organisationen Danske Sommerhusudlejer til at reagere kontant.Vi har eksempler, hvor stort set ens huse på samme vej er vurderet forskelligt og også ek..

05/09-13 - Pressemeddelelse

Sommerhusejere snydes for rabat på el

Urimelig differentiering mellem helårshuse og sommerhuseBor du i et hus, som er elopvarmet, får du tilskud, når forbruget når over 4.000 kWh. Når du holder ferie og bor i dit sommerhus, er der ikke noget at hente - du betaler fuld pris for din elvarme, uanset at du ikke har noget alternativ til..

30/08-13 - Pressemeddelelse

Store vækstmuligheder - og et par bump på turismevejen

Den nye Erhvervs- og vækstminister satser på turisme - og det er et godt sats, vurderer formand for Danske Sommerhusudlejere, Kim Juhlin.Kystturismen skal revitaliseres, og de tyske gæster bringes tilbage. Dette vil give forøgede indtægter til husejere, bureauer, lokalområdet og staten. Kapaci..

12/07-13 - Pressemeddelelse

2013 - katastrofal udlejning

Ved et tjek hos to af de store udbydere var der den 12. juli registreret 1.973 ledige huse til indflytning den 3. august hos den ene og 2.444 hos den anden. I sidste uge i juli var der henholdsvis 1.973 og 1.983 ledige huse. Vi taler her om den absolutte højsæson, og i forhold til det samlede hus ..

07/06-13 - Pressemeddelelse

Hvor bliver vores tyske gæster af

Solen skinner, men sommerhusene står tomme! Hvor er vores tyske gæster?Vi har i Danmark et helt enestående feriehusprodukt, som lægger seng til ca. hver tredje turist-overnatning, men i år går det ikke helt, som det plejer. Udlejningen i juni måned lader meget til-bage at ønske. Ikke alene t..

16/05-13 - Pressemeddelelse

Svigter udlejningen af sommerhuset - så er det bare ærgerligt! Urimelige vilkår for udlejning

Det kan godt være, at de sommerhusejere, der udlejer gennem bureauer har fået et ekstra fradrag på kr. 10.000, men det hjælper ikke, hvis gæsterne udebliver!I det hele taget er der ikke meget at gøre, såfremt udlejningen via bureau svigter, ejeren har nem-lig fraskrevet sig muligheden for sel..

10/05-13 - Pressemeddelelse

Ny interesseorganisation for de sommerhusejere der udlejer deres huse.

Stiftelse af Danske Sommerhusudlejere. Danske Sommerhusudlejere er en nystiftet forening, der har til formål at sikre de danske udlejere af feriehuse bedre vilkår og indtjening. Bestyrelsen består af John Voigt Hansen, Jesper Leerbech og Kim Juhlin, sidstnævnte som formand. Formanden, Kim Juhl..